Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
Tieto obchodné podmienky platia pri nákupe v internetovom obchode www.skinballans.sk, ktorého prevádzkovateľom a predávajúcim je Barbora Ronecová, Husitská 1325/28 95704 Bánovce nad Bebravou, Slovenská republika,
IČO: 55084761.
e-mail: skinballans@gmail.com
telefónne číslo: +421 902 287 263Vymedzenie pojmov
Predávajúci (dodávateľ) – je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý spotrebiteľovi ponúka alebo predáva tovar alebo poskytuje služby.
Spotrebiteľ (kupujúci) – je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e- shopu vytvoril záväznú objednávku. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
Spotrebiteľská zmluva – je kúpna zmluva, kde zmluvnými stranami sú na jednej strane predavajúci (dodávateľ) a na druhej strane spotrebiteľ (kupujúci). Tovar (alebo služba)- je predmetom kúpnej zmluvy, t.j. každý produkt zverejnený na stránke e-shopu, ktorý je možno objednať (s uvedenou cenou).
Obchodné podmienky- sú súčasťou uzavretej kúpnej zmluvy medzi predávajúcim na jednej strane a kupujúcim na druhej strane. Všetky zmluvné vzťahy sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. Kupujúci v momente odoslania svojej objednávky potvrdzuje, že súhlasí s týmito obchodnými podmienkami platnými v čase odoslania svojej objednávky a je nimi viazaný od momentu uzatvorenia kúpnej zmluvy.
Uzatvorenie kúpnej zmluvy
Zmluva uzatvorená na diaľku sa uzatvára na základe elektronickej objednávky kupujúceho vyplnením objednávkového formulára. Kupujúci odosiela objednávkový formulár (návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy), ktorý predávajúci potvrdí (prijatie návrhu). Záväzná kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúceho a prijatím objednávky predávajúceho. Predávajúci automaticky potvrdí objednávku kupujúcemu informačným e-mailom na zadanú e-mailovú adresu.Kúpnou zmluvou sa predávajúci zaväzuje, že kupujúcemu odovzdá vec, ktorá je predmetom kúpy. Kupujúci sa zaväzuje, že tovar prevezme a zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu.
Predávajúci si vyhradzuje právo vlastniť tovar až do úplného zaplatenia ceny tovaru. Predávajúci zabalí zakúpený tovar kupujúcemu v dohodnutom množstve, kvalite a prevedení. Tovar musí byť zabalený sposobom vyhovujúcim pre jeho bezpečnosť a ochranu a odovzdá preprave. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu cenu tovaru dohodnutú v potvrdení objednávky vrátane nákladov na doručenie tovaru formou dobierky v mieste dodania tovaru alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, ktorý je uvedený v potvrdení objednávky alebo online platba kartou. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote uvedenej v potvrdení objednávky, najneskôr však pri prevzatí tovaru. Predajca spolu s tovarom dodá kupujúcemu aj náležitý doklad, ktorý sa k tovaru vzťahuje, t.j. faktúru (daňový doklad). Kupujúci môže zrušiť objednávku e-mailom, alebo telefonicky. Zrušiť objednávku môže najneskôr do 24 hodín od potvrdenia objednávky a to e-mailom alebo telefonicky.
V prípade, ak v uvedenej dobe splatnosti nebude pripísaná úhrada na účet dodávateľa, predávajúci môže takúto objednávku stornovať pre nesplnenie povinností kupujúceho uhradiť zálohu alebo neuhradenie platby vopred.
Alternatívne riešenie sporov
1. Ak sa kupujúci domnieva, že predávajúci porušil jeho práva alebo nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, má kupujúci v zmysle §11 ods. 1 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na skinballans@gmail.com).
2. Ak na žiadosť podľa bodu 1 odpovedal predávajúci zamietavo alebo na žiadosť neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu v zmysle § 11 ods.2 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
3. Kupujúci má právo vybrať si subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu. Aktuálny zoznam subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov a bližšie informácie o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov,
najmä o možnostiach a podmienkach alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov je uvedený na stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky.
4. Kupujúci môže na riešenie sporu využiť aj stránku https://ec.europa.eu/consumers/odr
5. Alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína návrhom kupujúceho u subjektu alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu.
6. Podmienky riešenia sporu prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov:
• kupujúci musí využiť všetky zákonom dané možnosti pred tým, ako sa obráti na príslušný subjekt alternatívneho riešenia sporu, napr. uplatní si svoje právo v reklamačnom konaní;
• kupujúci musí podať návrh do jedného roka odo dňa doručenia zamietavej odpovede predávajúceho na žiadosť kupujúceho o nápravu alebo márneho uplynutia 30 dňovej lehoty odo dňa, kedy kupujúci odoslal predávajúcemu žiadosť o nápravu, na ktorú predávajúci neodpovedal;
• vyčísliteľná hodnota sporu musí presahovať sumu 20,- €;
• subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť ak sa vecou, ktorej sa návrh týka, už predtým zaoberal a kupujúci bol informovaný o vybavení jeho podania, pričom návrh neobsahuje žiadne nové skutočnosti a alternatívne riešenie sporu by vzhľadom na všetky okolnosti bolo zjavne neúčelné;
• subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť ak vzhľadom na všetky okolnosti je zrejmé, že alternatívne riešenie sporov by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia;
• nesmie ísť o spory podľa § 4 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
7. Alternatívne riešenie sporov môže využiť iba spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti či zamestnania.
8. V prípade, že alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu nepovedie k vyriešeniu spotrebiteľského sporu sa samozrejme vždy môžete obrátiť na súd. Samozrejme tiež nemusíte ani možnosť alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu využiť a môžete sa s riešením spotrebiteľského sporu priamo obrátiť na príslušný súd.